Dessa punkter kommer att beröras här i bloggen.
- Redogöra för och problematisera aktuell didaktisk forskning med relevans för barns språkliga, matematiska och
estetiska lärprocesser
- Förhålla sig kritisk till olika teorier och metoder för språkliga och matematiska lärprocesser
- Redogöra för och problematisera olika villkor för hur barn med annat modersmål (L1) än svenska kan stödjas i sin
språkutveckling, såväl i svenska som i sitt modersmål
- Redogöra för och kritiskt granska olika metoder för att på ett tidigt stadium kartlägga, identifiera och förebygga
kommunikativa svårigheter
- Självständigt planera, genomföra, utvärdera och kritiskt reflektera över tematiskt arbete där estetiska lärprocesser är
utgångspunkt för att undersöka och bearbeta olika kunskapsområden
- Utifrån estetiska lärprocesser planera, genomföra, utvärdera och kritiskt granska didaktiskt material med fokus på
barns lärande
- Tillämpa, motivera och kritiskt granska användandet av olika digitala redskap för att stödja barns utveckling
- Kritiskt granska och analysera olika vetenskapliga texter med relevans för kursens innehåll och för den kommande
yrkesrollen
- Skriva och bearbeta texter enligt vedertagen svensk skriftspråksnorm och använda källhänvisningsteknik enligt
Harvardsystemet
- Kommunicera kursens innehåll med barn och yrkesverksamma
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar